Om politisk styring av skolens kunnskapsinnhold

Meningsfylte møter

Tidligere i år kom videopodcasten “Meningsfylte møter” ut. Der snakker jeg med Mailiz de Ramecourt om forskninga mi.

Mailiz er født i 1973. Jeg er født i 1988. Hvilke likheter og forskjeller er det mellom vår skolegang? Hvordan har skolen endra seg hvis vi sammenligner med noen som er født i 2010? I podcasten snakker vi om historiske endringer på småtrinnet og ungdomsskolen, samt politikeres urokkelige tro på sammenhengen mellom økt undervisningstid og økt læring. Vi diskuterer også konsekvensene som følger av økt voksenstyring av barns barndom.

Podcastens slagord er at den starter der andre intervju slutter. Vi kommer derfor også innom hvorfor jeg ble interessert i timeplaner, hvorfor jeg er interessert i de som ikke mestrer skolen og… om jeg mestra og trivdes på skolen.

Bildekreditt: Sasint på Pixabay.


Synspunkt eller innspill? Legg igjen en kommentar



Discover more from Kunnskapspolitikk

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading